Szezonális allergiák, egész évben jelentkező allergiák.

Por

A porallergia nem konkrétan a porra hanem a poratka beszáradt mikroszkopikus méretűre töredezett ürülékére alakul ki. Tavasz végétől ősz közepéig gyakrabban fordul elő, bár egész évben jelentkezik. A levegő relatív páratartalma a lakásban meghatározó a poratkák számát tekintve így minél kisebb a páratartalom annál kedvezőtlenebb az életkörülmény nekik. Így a lakások túl párásításával is segíthetjük szaporodásukat, életkörülményeik fenn tartását és ezáltal a tünetek kialakulását.

Pollen

A  problémát nem az a viszonylag nagyméretű virágpor okozza, amit a méhek, a poszméhek, a lepkék vagy a szél szállít virágról virágra. Az allergiás reakciót a fák, füvek és egyéb virágos növények finomabb, szabad szemmel egyáltalán nem látható virágporszemcséi okozzák.

Az allergiás náthát megszűntetni nem egyszerű és a kezelés hiányának allergiás asztma lehet a következménye.

Állatszőr

Az állatszőr-allergia megnevezése téves.Valójában nem a szőr allergizál, hanem az állat széklete,vizelete, nyála, vagy éppen hámpikkelyei.  Az allergénnel történő érintkezés belégzés vagy bőrkontaktus révén jön létre. Tüneteket tekintve: csalán kiütés tüsszögés, orrfolyás, szemviszketés a leggyakoribb.

A por, pollen, és állatszőr allergiáknál jellemzőek a felső légúti tünetek. Ezek kezelésére jól használható pl.: A dassergo tabletta napi egyszeri szedés mellett is jól szüneteti a tüneteket. Ezen kívül allergodil, vagy alleopti, allenasal szem és orrcseppek/sprayk alkalmazhatóak a helyi tünetekre.